Elektropohon kola
publikováno 07.11.2017
a náklady na jeho pořízení.
Vybavení kola elektropohonem není zajímavé jen pro netrénovaného cyklistu, který pak stačí i těm nejrychlejším kolegům. Může být vhodným zpestřením pro hobíka, který i v případě jediného kola může občas nasadit motor výměnou zadního, předního nebo obou kol a vyrazit opravdu s větrem o závod.
Komponenty elektropohonu kola:
Konverzní kit 250W, zadní kolo - ENA SinWave se používá nejčastěji pro svůj příjemný bezhlučný provoz. Stojí 8498 Kč s ořechem pro kazetu s pastorky. V případě levného kola se šroubovacím pastorkem je za 7983 Kč.
Nezávislé ovládání motoru a tedy i rozjezd a jízdu bez šlápnutí nebo pomoc při rozjezdu do kopce zajistí akcelerační páčka na řídítkách za 390 Kč.
Akumulátor Li-ion Panasonic 36V, 20,3 Ah plast za 11390 Kč má úctyhodnou kapacitu 730Wh, a proto převažuje. Velmi dobrou volbou je i Akumulátor Li-ion Samsung 36V, 15,4 Ah plast s cenou 8990 Kč při kapacitě554 Wh. Tyto zdroje se vozí v brašně pod rámem:
Případně na zadním nosiči:
V obou případech je zapotřebí Nabíječka pro Li-ion aku za 990 Kč.
Oblíbené jsou rovněž akumulátory pro přímou montáž na rám kola Li-ion 36V, 11,4Ah Downtube + 2A nabíječka za 8990 Kč a Li-ion 36V, 15,5Ah Downtube + 2A nabíječka za 12490 Kč. Zde je nabíječka v ceně.
Pro cyklistu, který chce kolo používat střídavě i bez pohonu jeho sundáním z kola by tohle řešení bylo komplikací.
Celková cena elekropohonu je tedy 21268 Kč s baterií 20,3Ah a například s kapacitou 11,4Ah vychází 18838 Kč.
Zásadním zlevněním může být využití baterie ze zahradního nářadí. Sekačka na trávu, řetězová pila, vyžínač, vysavač, kompresor apod. jsou příjemní pomocníci. Použijeme-li jejich akumulátor k pohonu kola, musíme se smířit s jeho nižší kapacitou, např. 4Ah. Pro krátký švih je to i výhoda, že vezeme místo 3,3kg baterie jen 1,3kg. Výsledkem pak může být Lehoučké elektrokolo s pouhými 13kg. Pro delší jízdu je však třeba vézt ještě alespoň jeden další akumulátor.
Bez akumulátoru je výše uvedený elektropohon za 8888 Kč nebo za 5590 Kč v základním provedení Konverzní kit 250W, zadní kolo - BASE.
je aktuální heslo velkoskladu a má něco do sebe. Na jaře už kolo musí být připravené ke startu a navíc se běžně stává, že některé komponenty už nejsou k mání.
Komentáře
Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.
V diskuzi není zatím žádný příspěvek
Kategorie: cyklistika, MTB
Návštěv: 15952
Dnes: 0
Online: 1