Úvod » Elektrokola

Lehoučké elektrokolo

publikováno 27.09.2014 (aktualizováno 27.07.2016)

... ať si hrajem s mikroskopem nebo s klíčem na svíčky, ať už pomalu či hopem vždycky chcem být jedničky.

Po celopéru GT (předchozí článek) jsem si tentokrát hrál s pevným kolem. Vzniklo před pár lety, kdy se objevily první cenově dostupné karbonové rámy. Bez ohledu na jeho původ noname jsem ho vybavil komponenty XTR, vidlí Manitou R7, koly American Classic a dalšími kvalitními lehkými komponenty. Vývoj šel dál a současné karbonové rámy nabízí především v terénu mnohem příjemnější svezení. Absence kotoučových brzd také odsouvá bajka z role favorita. Pro testování elektropohonu mu však nic nechybí.

Pro přestavbu jsem znovu zvolil osvědčený BLDC motor v zadním náboji. Pro snížení hmotnosti jsem ho zapletl s ráfkem Mavic XM 317 a použil jsem základní jednoduchou páčku regulace výkonu na řidítka. Akumulátor s jednotkou Magic jsou tentokrát v rámové brašně, tzn. v těžišti kola. Oproti umístění za sedlem tak došlo k zásadnímu zlepšení jízdních vlastností. Prostým sundáním brašny a přehozením zadního kola získáme zpátky obyčejné kolo. Můžeme tedy používat elektropohon jen podle potřeby či nálady. 

Největší překvapení nastalo po zvážení. 

Kompletní elektrokolo s jedním akumulátorem v brašně má hmotnost 13 kg! 

Komentáře

Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.

V diskuzi není zatím žádný příspěvek

Kategorie: cyklistika, MTB

Návštěv: 12585
Dnes: 0
Online: 1

Naši sponzoři a partneři
  • Vanad 2000 a.s.
  • Vanad design s.r.o.
  • Vanadrus
  • Mirakonstrukt s.r.o.
  • Mirasport s.r.o.
  • MIRAT s.r.o.

Aktualita

Janovičky 2018

Kalendář akcí

« 02 / 2019 »
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   
Nejbližší akce

Anketa



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace