Elektrokolo
publikováno 04.08.2014 (aktualizováno 08.04.2016)
není špatná věc a nejlépe s ním začít u svojí partnerky.
Když má svoje staré kolo kvalitní a je s ním spokojená, stačí jenom pořídit elektropohon. Na kole mé ženy ho na první pohled ani nenajdete:
Prozrazuje ho jen velký zadní náboj, ve kterém je motor s volnoběžkou. Ta je důležitá, aby v případě vybité baterie se nezměnil pohodový výlet na kole v neúprosnou dřinu. Moderní řešení umožňuje nasadit kazetu až s deseti pastorky a kabel motoru s konektorem zajišťuje snadné přehození zadního kola k vyjížďkám bez pohonu. Součástí je i INTL systém 6ti děr pro brzdový kotouč, pokud je třeba. Dobrému pozorovateli ještě neunikne páčka regulace výkonu na řídítkách. Baterii s řídící jednotkou nese zatím brašna za sedlem, ale plánuji ještě udělat schránku dolů pod rám pro snadnou výměnu baterie. Dojde tím i ke snížení těžiště kola a utvrzení jeho sportovního charakteru zlepšením ovládání a trakčních vlastností.
Víš, holky těžší to maj' ... se tentokrát projevilo v kladném smyslu. Elektrifikované celopéro na obrázku sice váží komplet s baterií skoro 18kg, ale za těch 250W výkonu navíc (cyklista sám vypotí pouze 100 až 150W) to vážně stojí ... a jen 6 tisíc kaček, protože 2 baterie byly u sekačky na trávu. Nezanedbatelnou výhodou je i respekt, který vyvolá takový počin mezi nejbližšími. Původní pochybnosti okolí: "S čím si to zase hraju" se změnily v respekt, když jsem nedočkavě zkoušel rychlost a zrychlení před domem a srdce zaplesalo, když jako první neodolala dcerka a kolo si půjčila. Po projížďce ho vracela se slovy: "Táto, to je vážně hustý".
Nezbývá než zvládnout ještě jednu věc. Jestli mě dosud moje drahá polovička na cyklovýletech zdržovala, tak teď s elektropohonem bude na vrcholech kopců čekat NA MNE. Nezbývá než se utěšovat: "Jistě mi dá borůvky, které mezitím nasbírala, ochutnat".
Případné dotazy ke specifikaci, montáži a zapojení elektropohonu ochotně a škodolibě vysvětlím. Ať je nás, holkami proháněných nejenom v domácnosti, co nejvíc.
Komentáře
Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.
V diskuzi není zatím žádný příspěvek

Kategorie: cyklistika, MTB
Návštěv: 15590
Dnes: 0
Online: 1